MENiNs forum

M.E. Nettverket i Norge: Forum
Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 00:58

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ting å gjøre
InnleggSkrevet: 15 Apr 2010, 15:30 
Avlogget
Ny Bruker
Ny Bruker

heisann :D
er det flere en meg som sliter med å finne på gøye ikke så altfor energikrevende ting man kan gjøre med venner og alene? hadde vært fint med forslag

Topp

Innleggets emne: Re: Ting å gjøre
InnleggSkrevet: 25 Apr 2010, 15:49 
Avlogget
Ny Bruker
Ny Bruker

Heisann, sliter med samme problemet selv, men jeg skal i alle fall lage en liste over de tingene jeg gjør:

- Høre på lydbok via telefonen. Pleier vel å høre 1 time hver dag. Hvis du kan godt nok engelsk er det lett å skaffe seg lydbøker gjennom nettet for en veldig billig penge (hoste hoste) og legge det inn på ipod/telefon.
- Lese bok. Tror det går 1 time hver dag her også.
- Sitte på PC'en. Problemet her er at jeg får veldig raskt vondt i hodet av PC, så jeg har flere 10-15 minutters økter i løpet av en dag fremfor å sitte lenge.
- Høre på podcast via telefonen. 30-40 minutter om dagen.
- Gå tur. 30-45 minutters rolig tur. Pleier å høre på musikk/podcast/lydbok mens jeg går så det ikke blir så kjedelig.
- Høre på musikk. Hvor lenge varierer veldig.
- Gjør fritidsaktiviteter som jeg drev med masse før. Nå gjør jeg fritidsaktivitet en gang i uken, hvis jeg føler meg bra nok.

Men, til sammen tar alt dette 5-6 timer, så som sagt går det mye tid til å ikke gjøre noen ting. Dette gjelder spesielt i helgene. I ukedagene går jeg på skolen (har faktisk skjønt at jeg har gått litt mye på skolen i det siste, så må dessverre trappe ned litt. Må sove flere timer etter skolen fordi jeg er sliten, så det er ikke bra :() men jeg trenger desperat flere ting å gjøre. Gruer meg litt til sommerferien.

Så hvis flere forslag kunne kommet hadde jeg også satt pris på det!
PS: Jeg har tenkt til å begynne å lære meg gitar. Får se hvordan det prosjektet går, men det er jo fullt mulig å bruke tid på.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Mai 2010, 12:02 
Avlogget
Ny Bruker
Ny Bruker

Mange gode ideer Gorm! :D
Mye av min tid går til data, men det blir også kjedelig i lengden.
- Men jeg scraper litt har en hau med bilder liggende nå
- Har tatt frem strikkepinnene :)
- Så har jeg hjemmeundervisning 2 ganger i uken
- Ser veldig mye på tv
- Får besøk av venner og kjæreste (sliter med å finne på ting å gjøre med dem også) :lol:
Det er vel det for det meste, så jeg har også veldig mye tid til overs. Kommer meg ikke så mye ut, har måtte kutte ut nesten alt av fritidsaktiviteter :( men klamrer meg fast til den ene som jeg kommer meg ut på av og til :)

Har du hatt ME lenge? Kjedelig når man ser at man må trappe ned... Men vi kommer sterkt tilbake! :D Eller hva?
Du må fortelle hvordan gitarprosjektet går!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jun 2010, 13:54 
Avlogget
Ny Bruker
Ny Bruker

Ups, glemte dette forumet litt jeg.

Jeg har hatt ME noen år, men jeg har hatt en ekstremt "lite" versjon av sykdommen. Dette betyr at jeg har gått på skole, drevet med aktiviteter og vært mye med venner. Eneste jeg har merket at jeg var mer sliten enn normale ungdommer, og at jeg kunne sove så lenge og fortsatt være helt kake om morgenen.

Men, i starten av januar i år gikk det plutselig rett til.. Ja.. Og jeg ble plutselig så syk at jeg ikke var på skolen i det hele tatt i omtrent en måned, og at jeg lå veldig mye i senga med sterk hodepine. Fikk etter en stund diagnose. Jeg blir heldigvis bedre og bedre for hver dag som går, og nå for tiden går jeg 50% skole og jeg trenger ikke noe hvile (som å ligge og sove) før klokken 20-22. (det betyr ikke at jeg ikke tar det veldig rolig, men før bare kollapset jeg i sengen med en gang jeg kom hjem fra skolen).

Ellers går det greit med gitarprosjektet. Progresjonen er ikke den største, men jeg spiller jo en 10-15 minutter hver dag, så det går nå fremover :wink:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: