MENiNs forum

M.E. Nettverket i Norge: Forum
Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 01:07

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Marshall Protokoll
InnleggSkrevet: 05 Nov 2009, 11:35 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Igår var jag till Oslo och 4Mklinikken, där jag går hos Ingvild Meyer på Marsallprotokollet.
Detta var den femte gången för min uppföljning!
Sista två gångerna har jag kunnat sitta uppe på resan de tre andra fick jag ligga ned och mådde fruktansvärt!

Allt har följt planeringen och jag har nu behandlats i nio månader ungefär, med Minocylin, Benicar och även lagt till Azitromax.

Skoven, reaktiveringarna är nu kortare och influensasymtomen, feberkänslan och värken, håller sig till de perioderna och däremellan är jag nästan symtomfri.
Energin har gått upp, men jag måste spara mycket på krafterna och inte ta ut mera än jag vågar, så det må jag tänka på och förhålla mig till hela tiden och då verkar det nu gå åt rätt håll.
Min sköldkörtel verkar att ha förbättrat och stärkts upp också enligt poverna.

Nu behöver jag bara gå en gång i halvåret för testning och uppföljning, men kommer säkert att behöva minst ett år till för att dräpa patogenerna och så att skovena, de dåliga perioderna kan upphöra, vilket är målsättningen!

Topp

InnleggSkrevet: 05 Nov 2009, 14:24 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Tusen takk for oppdatering, affa! Så bra at det går riktig vei :D

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mar 2010, 13:19 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Med tanke på att vi med ME, har en ytlig och dålig sömn och vi blir då trötta på dagen, samt har svårt att somna på kvällen- sömnen är störd i alla fall.

Intervju om sömnförstörelsens bakomliggande orsaker.

Här kommer en intervju hur Amy Proal före detta sjuk i ME och som talar med Patrik Tempony på One Radio Network om just vad som kan vara bakomliggande orsaker till svåra sömnstörningar.

I korthet så menar hon på att hormonstörningar i det endokrina systemet ligger bakom att de signalsubstanser som fordras för en harmonisk sömn är rubbade.
Rubbningen i sin tur beror på infektioner som stör och förstör det endokrina systemet och som i sin tur påverkar nervsystemet och slutligen sömnen.
När infektionerna dödas så försvinner också toxinerna så att kroppens system åter fungerar optimalt, immunsystem, hormonsystem och nervsystem, vilket då även kan återställa sömnen igen.
Lyssna på one Radio Networks intervju här med Amy Proal:
http://www.live365.com/cgi-bin/mini.cgi ... pro&tm=484

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2010, 19:03 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Ja, då var det dags att avge en rapport hur det går för mig på Marshall Protokollet på 4M-Klinikken i Oslo.

Läkaren där Ingvild Meyer, har tagit paus för nya patienter, då hon skall vidareubilda sig i en Masterutbildning, under tre år.

Vi patienter som har börjat följer hon upp, så jag är inte orolig!
4MKlinikken har flyttat till Baldersklinikken i Oslo.

Var på återbesök den 24 mars, samtidigt som godsvagnsolyckan.
Övernattade på Anker hotell och hade två härliga dagar i Oslo.

Jag har nu behandlats på MP i ett och ett halvt år och de två sista månaderna, har jag inte haft några symtom.
De konventionella proverna är normala och jag har fått ett liv att leva, som jag nog aldrig kunde tro, när jag började med behandlingen och sängliggande under många år.

Jag släpade mig emellan sängen, bordet och badrummet, samt var beredd att ta hjälp av hemtjänsten.
Några dagar i månaden orkade jag stå på benen, så att jag på något vis kunde klara mig.

När jag först började lägga märke till förbättringen var efter ett halvår, men med återkommande skov hela tiden.
När ett år gått orkade jag fira jul med familjen utan att vara liggande.
Skoven blev allt kortare och de bra dagarna allt flera eftersom tiden gick.
Nu behöver jag inte ligga längre, men vilar middag och sparar på krafterna.
Min familj märker detta så tydligt, hur jag orkar bry mig om omgivningen, min mamma, min svärmor och hälsa på mina barn.

Dagarna i Oslo kunde jag njuta av den ork jag hade fått, så att jag även kunde se mig omkring och gå upp på taket på Operahuset och se ut över hamnområdet!

Narurligtvis skall jag fortsätta behandlingen så länge som möjligt för att döda alla mikroorganismer jag har hunnit dra på mig under mina 40 år som sjuk.
Behandlingen är så enkel och ofarlig att jag inte behöver oroa mig över konsekvenserna eftersom antibiotikabehandlingen är så svag!

Vi i den svenska gruppen på det norska MP forumet, håller på att arbeta för att vi även i Sverige, skall få intresserade läkare, immunologer, infektionsläkare och psykitriker, som börjar ana att infektioer kan ligga bakom även psykoser, skizofreni och andra även neurologiska problem, såväl som ME.

Har tackat ja till att sitta med i RME( Riksföreningen för Myalgisk Encefalomyelit) i Sverige.
ÄR SÅ GLAD ÖVER DETTA ATT FÅ HJÄLPA ANDRA MED DESSA FÖRFÖRLIGA SYMTOM

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2010, 14:00 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Fantastisk affa :D

Og tusen takk for at du tar deg tid til oppdatering selv om du ganske sikkert har mye annet å gjøre!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Apr 2010, 19:25 
Avlogget
Bruker
Bruker

Takk for oppdateringen!

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2010, 11:40 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Lägger ut en DATAKUNNSKAPSBAS angående Marhall Protokollet, som är avsedda för patienter, läkare och forskare.
Har finns allt forskningsunderlag och vilka forskare som har producerat olika "papper", studier och forskningsresultat, samt utveckling och spridning om kunnskaper till olika länder under den stora pågående världsstudien kallad Marshall Protokollet.

Här kan alla som vill ta del av allt samlat matriel!

Kunnskapsbasen-Marshall Protocol Knowledge Base.
Autoimmunity Research Foundation
http://mpkb.org/home/publications/proal ... ty_of_1000

Sist endret av affa den 05 Jul 2010, 11:32, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jun 2010, 11:06 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Amy Proal föreläser på den internationella Kongressen i Ljubljana International 5-9 maj 2010 om Virus och Bakteriernas Metagenome.

Hon talar om hur virus och bakterier driver inflammationssjukdomar av många slag och autoimmuna sjukdomar.
EBV virus tillexempel saktar ner immunförsvaret igenom att nedreglera Vitamin D receptorerna i kroppen även kallade VDR Nuklear Receptorer.

När man fått en immunsänkande mikrob som till exempel EBV, så blir det lättare att plocka upp någon annan mikroorganism, som Tuberkolos, Borrelia osv. och då uppstår det en snöbollseffekt som driver igång olika inflammationssjukdomar.
Under en livstid ackumelerar alltså vår kropp ett stort antal infektioner, som till slut totalt binder immunförsvaret på en mycket låg nivå och kommer då på grund av detta att ge en oändlig mängd besvärliga symtom.

Den tiden är förbi när man har för sig att en bakterie eller virus orsakar en viss sjukdom. Nu inser många forskare att flera mikroorganismer av olika slag kan ligga bakdom ett sjukdomstillstånd!

Det ser ut som att vi nu står inför ett paradigmskifte i vårt synsätt på, så kallade "autoimmuna" sjukdomar och inflammationssjukdomar.
http://www.youtube.com/watch?v=hO2YXh0a ... _embedded#!

Sist endret av affa den 05 Jul 2010, 11:33, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jun 2010, 21:00 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

Kongress i Ljubljanca 5-10 maj 2010.

D-vitamin i pressen, blir här bemött av Prof. Trevor Marshall.
I stort håller han med olika delar av synen, men motsätter sig de officiella rönen och påståenden om D-vitamin BRIST osv.

Dessa påståenden är helt felaktiga, när man tittar mycket närmare på D-vitamin problematiken.
Kroppen reglerar på egen hand D-vitamin parametrarna efter behov vid olika infektioneroch är inget användbart tillskott som kroppen behöver, utan den kan själv förse sig med de nödvändiga D-vitaminerna ifrån en form av kroppens cholesteroler.

Ditamin D är immunsänkande och är ett svar på intracellulära infektionerna som nedreglerar Vitamin D reseptorerna i kroppen, så att de kan överleva som parasiter.

Det går inte heller att gämföra möss och människors VDR!
Här förklarar Trevor varför!
http://www.youtube.com/watch?v=z2yEwnZy ... re=related

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2010, 12:42 
Avlogget
Superbruker
Superbruker

BESKRIVNING AV MARSHALL PROTOKOLLET!

De sista raderna i det underliggande citatet i stycket under, är särskilt viktiga tycker jag personligen!

Översatt ungefär så här:
"Emedan andra behandlingar för kroniska sjukdomar använder sig av palliativa (symtomlindrande) medikamenter i syfte att dölja symtomen, så använder sig MP av mediciner som är läkande, vilket påverkar grundorsakerna till sjukdomsprosesserna." :roll: :shock: (Detta gäller förståss inte De Meirleirs behandlingsmetod, som går till grunden med sjukdomarna så långt han kan)

"About the Marshall Protocol
The Marshall Protocol is a medical treatment being used by physicians worldwide to treat a variety of chronic inflammatory and autoimmune diseases including (but not limited to) sarcoidosis, Chronic Fatigue Syndrome, fibromyalgia, Crohn’s Disease, and rheumatoid arthritis."
Ovan övaersatt!
"While other treatments for chronic disease use palliative medications in an effort to cover up symptoms, the Marshall Protocol is a curative treatment, which strives to address the root cause of the disease process."
http://bacteriality.com/about-the-mp/

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: